مجله

پنجشنبه 22 فروردین 1398

تحقيق صنعت سينما

نویسنده: عاطفه جهاندیده   

تحقيق صنعت سينما

ابتدا بايد با اين شناخت بحث را آغاز كرد كه صنعت اصولاً چيست؟

صنعت در حال حاضر با نام تكنولوژي گره خورده است و تقريباً صنايع كمي داريم كه نياز به تكنولوژي نداشته باشد و بيشتر هم از مقياس هاي كوچكي انجام مي پذيرد. مثل صنايع دستي و بومي هر منطقه كه حالت سنتي خودرا حفظ كرده است، و غيره…. اما برخي از صنايع هم صدرصد به تكنولوژي نيازمند است مثل صنايع ماشين سازي و غيره….

دركنار اين تقسيم بندي ها عمده بايد به گوشه ديگري توجه كرد و آن صنايع هنري است كه از نظر مالي هم بسيار پراهميت بوده و داراي سودآوري بعضاً هنگفتي است. «صنعت سينما» از دل سرگرمي بشر بيرون آمد و درابتدا صرفاً يك اختراع كاملاً سرگرم كننده بود و بعدها هنرمندان به قدرت هنري و داستان پردازي آن پي برده و كم كم سينما درهمه زمينه هاي فرهنگي قرن بيستم قدرت خود را نشان داد. سياستمداران، هنرمندان، جامعه شناسان، روانشناسان و طبيعت شناسان تمام برنامه‌هاي خود را براساس نوع بيان و معرفي جزئيات درزبان و هنر وضعيت سينما يافتند. وضعيت سينما درهمه جاي جهان (تقريباً) پخش شد. بعدها تلويزيون به شكلي جاي سينما را تا حدودي پر كرد دهه هاي پنجاه و شصت ميلادي براي سينما بسيار حساس و نفس گير بود چون اين صنعت با ورود تلويزيون به خانه مردم بقاء خود را درخطر ديد و كم كم تلويزيون دشمن شماره يك سينما گشت. و اين جا اولين برخورد صنعتي با مقوله صورت گرفت. شركت هاي عظيم فيلمسازي كه سرمايه خود را درخطر مي ديدند شروع به سرمايه گذاري براساس پروژه هاي عظيم كردند و فيلمهاي ده فرمان، سينوهه، اسپارتاكوس و … كه بسيار پرخرج بود توانست تفاوت هاي سينما و تلويزيون را نشان بدهد و باعث بقاء صنعت سينمابشود. سينما چند تفاوت با تلويزيون دارد:

  1. تجربه دسته جمعي ديدن يك فيلم (حس مشترك ميان تماشاچيان)
  2. تماشاچي خودرا آماده ديدن يك فيلم مي‌كند و از نظر ذهني خود را پذيرنده مي‌كند.
  3. انتخاب يك فيلم به ميل خود و استفاده از بهينه از زمان مصرف براي فيلم.
  4. ديدن فيلم دريك فضاي تاريك و پرده بزرگ و صداي قوي
  5. ۲۴ فريم بودن تصوير سينما كه به چشم انسان خيلي نزديك است.

(تلويزيون ۲۵ فريم درهر ثانيه نشان مي دهد)

هركدام از اين ويژگي هاي بعلاوه دراختيار داشتن ستاره هاي محبوب سينما و پرهزينه بودن فيلم ها و غيره باعث شد صنعت سينما جاي خود را به تلويزيون  ندهد و هركدام جايگاه خودرا داشته باشند.

بااين مقدمه هرچند كوتاه صرفاً صنعت سينما را به عنوان صنعت مالي شناخته ايم درحالي كه فقط اين صنعت از اين كه پرهزينه و پربيننده است بقاء نداشته، يكي ديگر از خصوصيات اين صنعت استفاده از زبان هنر و ديدگاه هنر است كه جان گرفته و هم

تحقيق صنعت سينما

نوشته تحقيق صنعت سينما اولین بار در فايل مارکت - بازار فايل. پدیدار شد.

لطفا از لینک زیر دانلود کنید دانلود 

فایل

Powered by WPeMatico

نظرات() 
  • آخرین پستها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
خرید تلویزیون تلویزیون سونی سینما خانگی گوشی شیائومی گوشی آیفون تاچ ال سی دی برد گوشی گوشی سامسونگ گوشی هواوی قیمت یاب گوشی آنر

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic